//
کدخبر: ۶۵۱۱۵ //
مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه:

بودجه "قطار شهری" کرمانشاه در لایحه نصف شد/با بودجه دولتی سالانه امیدی به افتتاح نیست

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه از نصف شدن اعتبار پروژه قطار شهری کرمانشاه در لایحه بودجه سال آینده نسبت به اعتبار مصوب امسال خبر داد.

بودجه "قطار شهری" کرمانشاه در لایحه نصف شد/با بودجه دولتی سالانه امیدی به افتتاح نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید سلیم ساسانی با بیان اینکه لایحه بودجه سال آینده انقباضی است، گفت: متاسفانه اعتبار پروژه قطار شهری در لایحه بودجه سال آینده نصف شده و از رقم 55 میلیارد تومان امسال به 28 میلیارد تومان برای سال آینده رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این کاهش اعتبار برای سایر پروژه های قطار شهری در سایر کلانشهرها نیز رخ داده است.

 

وی تصریح کرد: پروژه قطار شهری برای اینکه بتواند مطابق برنامه پیش رفته و فاز اول آن ظرف سه سال آینده به پایان برسد، به سالانه 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

وی افزود: قطعا با این میزان نیاز، با چشم داشتن به اعتبارات دولتی سالانه نمی‌توان امید به بهره برداری پروژه داشت.

 

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از اعتبار مصوب امسال پروژه نیز تاکنون حدود 50 درصد آن (27 میلیارد تومان) تخصیص شده است.

 

ساسانی با اشاره به اهمیت پروژه قطار شهری تاکید کرد: باید مسئولین و نمایندگان استان همه پیگیری داسته باشند تا بتوانیم از راه های دیگر برای این پروژه جذب اعتبار کنیم.

 

وی افزود: در وهله اول تقاضای ما از نمایندگان استان این است که با تمام توان برای افزایش اعتبار  سال آینده این پروژه در کمیسیون تلفیق تلاش کنند.

 

ساسانی تصریح کرد: از طرف دیگر ما باید به سمت استفاده از منابع مالی دیگر از جمله صندوق توسعه ملی برویم و سهم خود را از اعتبار 1225 میلیارد تومانی این صندوق که برای پروژه های حمل و نقل ریلی درون شهری و برون شهری کشور در نظر گرفته شده دریافت کنیم.

 

وی افزود: همچنین استفاده از فاینانس و فروش اوراق مشارکت نیز راه‌های دیگری است که باید پیگیری کرده و از این طریق برای پروژه قطار شهری کرمانشاه کسب اعتبار کنیم.

 

وی یادآور شد: اعتبارات دولتی تنها تامین کننده نیمی از اعتبارات پروژه است و مابقی آن را باید شهرداری کرمانشاه تامین کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۵۱۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان