//
کدخبر: ۴۴۱۹۲۸ //

قطعی راه ارتباطی ۱۰ روستای سارال دیواندره

بارش‌ سنگین برف راه ارتباطی ۱۰روستا و برق ۵ روستای سارال دیواندره را مسدود و قطع کرده است.

قطعی راه ارتباطی ۱۰ روستای سارال دیواندره
به گزارش فرتاک نیوز،

در پی بارش‌های اخیر و بارش برف و کولاک شدید، محورهای مواصلاتی استان کردستان  با مشکل مواجه و راه ارتباطی بسیاری از روستاها همچنان مسدود است.

تعدادی از خودروهای عبوری نیز در راه گرفتار و توسط عوامل راهداری و هلال‌احمر در محورهای برف‌گیر، کمک و رهاسازی شدند.

از 89 راه ارتباطی مسدودی، 60 روستا مربوط به دیواندره بوده که از این تعداد 10روستا مربوط به بخش سارال این شهرستان بوده که جدا از راه ارتباطی؛ از 24 ساعت گذشته برق آنان نیز قطع شده است.

در همین زمینه؛ سید طاهر قضایی بخشدار سارال دیواندره، در ارتباط با قطع برق و بسته شدن جاده‌های سارال اظهار داشت: منطقه سارال با ارتفاع از سطح دریا هزار و 800 متر با برف و کولاک بسیار شدیدی مواجه است.

وی افزود: برق پنج روستای سارال که خدمات آن توسط اداره برق سنندج انجام می‌شود قطع است. اکیپ اداره برق پیگیر رفع مشکل هستند.

بخشدار سارال بیان کرد: به کمک مردم و نیروهای راهداری، برف‌روبی مسیر راه‌های روستای آق بلاخ، ابراهیم آباد و برقلا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش‌ برف در برخی از منطقه سارال به یک متر و 20 سانتی‌متر و در برخی نقاط به دومتر نیز رسیده است، عنوان کرد: هم‌اکنون ماشین‌آلات راهداری در مسیر هزار کانیان در حال برف روبی هستند.

قضایی اذعان کرد: در حال حاضر 10 روستا با جاده فرعی بسته شده و در حال بازگشایی این مسیرها هستیم، نانوایی‌های روستا به محظ اتصال برق در هر ساعت از شبانه‌روز مشغول به پخت نان خواهند شد.

بخشدار سارال بیان کرد: یک مورد زایمان زود هنگام مادر باردار در روستای تازآباد آصف این بخش شب گذشته با همکاری هلال‌احمر و فوریت‌های پزشکی به بیمارستان انتقال داده شد.

سارال یکی از سه بخش موجود در شهرستان دیواندره در استان کردستان است که شامل 43 روستاست و دارای مراتع سرسبز و اماکن تاریخی و دیدنی و چشم نواز بسیاری است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۱۹۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان