//
کدخبر: ۴۳۶۶ //

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

دستگیری کلاهبردار یک میلیارد و 350 میلیونی ریالی فضای مجازی در بندرعباس، تأمین ۱۵۰۰ عنوان کتاب در کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان قشم و تشریح برنامه های دهه فجر کانون فرهنگی هنری شهید عباس کریمی از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

به گزارش فرتاک نیوز، سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی استان هرمزگان از دستگیری متهم فضای مجازی با یک میلیارد و 350 میلیون ریال کلاهبرداری در شهرستان بندرعباس خبر داد و گفت: کارشناسان پلیس فتا با رصد فضای مجازی و بررسی شبکه‌های اجتماعی متوجه شدند فردی با ایجاد پروفایل و ترغیب افراد به دوستی و تعیین شرایط برای درخواست آنان، اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کند.

وی با بیان اینکه پس از انجام استعلامات، مالک این شماره شناسایی و مشخص شد «bts» خط فوق در شهرستان میناب است، افزود: در بررسی‌ها معلوم شد 13 هزار و 950 شماره سیم‌کارت طی دو ماهه اخیر با تلفن شخص کلاهبردار تماس پیامکی از سراسر کشور داشته‌اند.

این مقام انتظامی اذعان داشت: با اقدامات فنی و تحقیقاتی پس از چندین روز تلاش، وی شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در یک اقدام پلیسی دستگیر شد.

ملکی تصریح کرد: وی که ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری بود در نهایت معترف شد با ایجاد صفحه پروفایل در شبکه‌های اجتماعی با شگردهای خاص و معرفی خود با اسم زنانه طعمه‌های خود را به صفحه شخصی کشانده و با ترغیب به برقراری رابطه اقدام به دریافت شارژ 100 هزار ریالی و 50 هزار ریالی می‌کرد.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات جامع و استعلام از مخابرات مشخص شد که این کلاهبردار حرفه‌ای از این طریق مبلغ یک میلیارد و 350 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، خاطرنشان کرد: وی با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق با قرار وثیقه یک میلیارد ریالی روانه زندان شد.

۱۵۰۰ عنوان کتاب در کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان قشم مهیا است

فرحناز شهنوازی مسؤول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم گفت: ۱۵۰۰ عنوان کتاب در کتابخانه کانون پرورش فکری مهیا است.

وی با بیان اینکه کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در  ۴۳ فعالیت در پنج بخش ادبی، فرهنگی، هنری، علمی و اسلامی فعالیت دارند، افزود: کانون پرورش فکری مکانی مناسب جهت کشف و پرورش استعداد های دانش آموزان است که در محیطی شاد و مفرح، با دارا بودن کادر مجرب و با انجام فعالیت ها و کارگاه های مختلف، تحقق این هدف را هموار می سازد.

مسؤول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم به فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزیره قشم اشاره کرد و افزود: با توجه به علاقه و استقبال دانش آموزان، کلاس های آموزشی کانون پرورش فکری این جزیره در بیش از هشت رشته از ابتدای سال تحصیلی جاری آغاز شده و بیش از ۱۵۰ عضو فعال در این فعالیت ها مشارکت دارند.

شهنوازی تصریح کرد: نمایش خلاق، پرورش خیال، کارگاه ادبی، نوشتن خلاق، طراحی، نقاشی، خوشنویسی و سفالگری از جمله مهمترین برنامه ها و کارگاه های در حال اجرا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم است.

وی به برگزاری کلاس های قصه گویی نیز اشاره و  اذعان داشت: با هماهنگی آموزش وپرورش شهرستان قشم ،کارگاه آموزش قصه گویی و داستان نویس مخصوص مربیان و معاونین پرورشی و جلسات قصه گویی در مدارس قشم با مشارکت بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز مدارس قشم از طرف این کانون به اجرا درآمده است.

شهنوازی ادامه داد: کتابخانه کانون پرورش فکری با هشت هزار جلد و بیش از یک هزار و۵۰۰ عنوان کتاب، محلی غنی را برای مطالعه و کتابخوانی دانش آموزان فراهم آورده است.

برنامه های دهه فجر کانون فرهنگی هنری شهید عباس کریمی اعلام شد

پحسین دهقانی، مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری شهید عباس کریمی گفت: تبیین اهداف، اصول و ارزش های انقلاب، بررسی نقش مسجد، ولایت فقیه و اتحاد و همدلی مردم در پیروزی انقلاب، تشریح دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی، واکاوی نقش جوانان در شکل گیری و پیروزی انقلاب از اهداف برگزاری این برنامه هاست.

وی، برگزاری جشنواره فجر در رشته های نقاشی، خطاطی، دارت، تیراندازی آشپزی و...، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با موضوع انقلاب اسلامی و پخش فیلم و متن و پاسخ به شبهات در فضای مجازی در مورد انقلاب اسلامی و اهداف آن را از شاخص ترین برنامه ها برشمرد.

 

دهقانی افزود: برگزاری همایش نقش زنان در انقلاب اسلامی، برگزاری ختم قرآن در منزل ثواب آن به روح امام و شهدا انقلاب، برگزاری مسابقه فوتسال و.. جام دهه فجر و برگزاری کارگاه آموزشی و مشاوره خصوصی از دیگر برنامه هاست.

 

مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری شهید عباس کریمی، برگزاری جنگ شادی در مدارس و مساجد، برگزاری جشن بزرگ انقلاب در مسجد، پخش سرود های انقلابی از بلندگوی مسجد از 12 تا 22 بهمن را بخش دیگری از برنامه های دهه فجر کانون فرهنگی هنری شهید عباس کریمی ذکر کرد.

 

وی اضافه کرد: پخش فیلم در مساجد، برگزاری جلسات چهره به چهره با موضوع دهه فجر، عیادت از بیماران و اهدای کتاب در مورد انقلاب به آنها، گردهمایی بزرگ انقلابیون جوان ویژه کانون های مساجد و برگزاری نشست های تخصصی در رابطه با انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب در این کانون است.

 

منبع: رسا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان