//
کدخبر: ۴۳۴۸ //
امام جمعه قم:

دستگاه قضایی مانع قداست شکنی شود

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی باید مانع قداست شکنی شود گفت: دستگاه قضایی باید با مجرمان به گونه‌ای رفتار کند که خود مجرمان شرمسار شوند و دیگر به دنبال رفتارهای هنجار شکن و خلاف قانون نباشند.

دستگاه قضایی مانع قداست شکنی شود

به گزارش فرتاک نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار دادستان قم اظهار کرد: باید زمینه‌هایی فراهم شود که دشمن با وجود آن‌ها جرات نکند به حریم‌ها نزدیک شده و قداست شکنی کند.

امام جمعه قم با تبیین آمادگی کامل سخت افزاری و نرم افزاری در مقابله با نقشه‌های دشمنان داخلی و خارجی افزود: همیشه باید در حال آمادگی کامل باشیم و باید در همه زمینه‌ها به طوری رفتار کنیم که دشمنان هراس داشته باشند و در دل آن‌ها به نوعی ترس وجود داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطر نشان کرد: یک مجرم وقتی مرتکب جرمی می‌شود از حقوق خداوند تجاوز کرده و دشمن خدا به حساب می‌آید و باید توبه کند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه می‌توان در کنار اقدامات سخت افزاری از روش‌های دیگر برای مقابله با مجرمان استفاده کرد گفت: می‌توان با رفتارهای نرم، مجرم را به هراس انداخت چرا که اقدامات مقابله‌ای با مجرمان اگر همیشه با خشونت باشد، پایدار نمی‌ماند و با فروکش کردن و کاهش اقدامات، دوباره مجرمان به سمت بزهکاری و هنجار شکنی خواهند رفت.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی باید بدون تبعیض و در چارچوب قانون با مجرمان برخورد کند و در کنار اقدام قاطع، باید با ابزارهای نرم افزاری بتواند پیگیر افراد مجرم باشد که این شیوه هم سریع‌تر جواب می‌دهد و هم پایدار است.

امام جمعه قم گفت: دستگاه قضایی باید با مجرمان به گونه‌ای رفتار کند که خود مجرمان شرمسار شوند و دیگر به دنبال رفتارهای هنجار شکن و خلاف قانون نباشند.

 

منبع: بسیج نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان