//
کدخبر: ۴۳۴۶ //

یک استاد دانشگاه: ‌ارتباط و پیوند ملتها، تمدن ساز است

استاد زبان و ادبیات عرب دانشگاه تهران گفت: پیوند ملتها منجر به تمدن سازی می شود و بر اساس شواهد تاریخی هرگاه ایران و اعراب با همدیگر پیوند خورده اند، به عظمت دست یافته اند.

 یک استاد دانشگاه: ‌ارتباط و پیوند ملتها، تمدن ساز است

به گزارش فرتاک نیوز محمدعلی آذرشب دوشنبه شب در حاشیه اختتامیه اجلاس گفت و گوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در دانشگاه فردوسی مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر یکی از بزرگترین آرزوهای ما دستیابی به تمدن نوین اسلامی است.

وی ادامه داد: تمدن نوین اسلامی تنها با تلاش ایران و در چهارچوب کشور به دست نمی آید بلکه باید با پیوند جهان عرب و در صحنه جهان اسلام گسترش یابد.

استاد زبان و ادبیات عرب دانشگاه تهران با بیان اینکه برگزاری همایش گفتگوی فرهنگی ایران و جهان عرب گامی موثر در پیوند این 2 جامعه است افزود: با وجود تبلیغات شبانه روزی دشمن برای تفرقه افکنی، نباید از موضع وحدت عقب نشینی کرد.

آذرشب گفت: دشمنان با استفاده از ابزارهای مختلف تبلیغی تلاش های فراوانی را در مقابله با ایران انجام می دهند و هرگاه کشور ما گامی برای بهبود روابط با همسایگان برمی دارد، دشمنان صدها مرتبه بیشتر برای تخریب روابط قدم بر می دارند.

وی گفت: فعالیت نهادهایی مانند سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت امور خارجه، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت و دانشگاه مذاهب اسلامی در جهت گفت و گو با کشورهای همسایه موثر است، اما حضور نهادهای مردمی در روابط فرهنگی با دیگر کشورها نیز تاثیر زیادی دارد.

استاد زبان و ادبیات عرب دانشگاه تهران ادامه داد: در عصر حاضر ترجمه کتابهای دیگر کشورها از جمله کشورهای عربی نیز گام مثبتی در تقویت روابط فرهنگی است به ویژه که ارتباطات دیجیتالی و کامپیوتری نیز کارها را راحت تر کرده است.

اجلاس گفت و گوهای فرهنگی ایران و جهان عرب با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاههای فردوسی مشهد، شهید بهشتی تهران، امام خمینی قزوین، علامه طباطبایی و الزهرای تهران و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم با حضور 86 اندیشمند از 9 کشور عرب، دوم بهمن ماه آغاز شد که امشب در دانشگاه فردوسی مشهد به کار خود پایان داد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان