//
کدخبر: ۴۳۲ //

ابهام در وضعیت برخی کارمندان مخابرات گلستان

بعضی از کارمندان مخابرات استان گلستان با سال ها سابقه کار دراین مجموعه پس از شرکت در یک آزمون علمی مجبور به تغییر وضعیت از قراردادی به شرکتی شدند.

ابهام در وضعیت برخی کارمندان مخابرات گلستان

کارمندان تغییر وضعیت داده شده این مجموعه اظهار داشتند: چند ماه پیش بیش از 190 نفر از نیروهای قراردادی مخابرات استان گلستان خواسته شد در یک آزمون شرکت کنند با این وعده که شرایط کاری نیروها پس از شرکت در آن بهتر خواهد شد. این آزمون تقریبا بدون در نظر گرفتن مدت زمان کافی برای کسب آمادگی برگزار شد و پس از ان 3 روز را برای انجام مصاحبه در نظر گرفتند.

این افراد ادامه دادند: این مصاحبه از سوی تیم کارشناسی از تهران برگزار شد و چند ماه بعد نتایج را در قالب سه گروه A. B . C   اعلام کردند با این مضمون که گروه A  شامل کسانی می شود که در آزمون قبول شده و نمره ارزشیابی خوب از مدیران کسب کرده اند،‌گروه B کسانی هستند که در آزمون قبول شده اما نمره ارزشیابی از مدیران را کسب نکرده اند و گروه C  نیز شامل کسانی می شود که نه در آزمون قبول شده اند و نه نمره ارزشیابی را کسب کرده اند.

این افراد شامل 37 نفر می شوند که بین 13 تا 16 سال سابقه کار با شرکت مخابرات استان گلستان را دارند.

آنها بیان کردند: مسوولان شرکت به ما قول داده بودند با شرکت در این آزمون وضعیت کاری بهتری در انتظارمان باشد اما اکنون مشخص شده که باید از وضعیت نیروهای قراردادی شرکت مخابرات استان خارج شده و به عنوان نیروی شرکتی ادامه کار دهیم و در اصل مسوولان به ما لطف کرده اند که اخراجمان نمی کنند و با این شرایط بهتری را برای ما در نظر خواهند گرفت.

این افراد که سال هاست سابقه کار در این شرکت را دارند، خواستار ادامه همکاری با شرکت مخابرات استان به صورت قراردادی هستند و تمایلی به تغییر وضعیت از قراردادی به شرکتی را ندارند.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان گلستان درباره این مساله به خبرنگار افکارنیوز گفت:‌ در آزمون شرکت مخابرات که در استان گلستان برگزار شد 194نفر شرکت کرده که 158 نفر قبول شدند و 36 نفر نتوانستند به نمره قبولی دست یابند.

غلامعلی شه مرادی  افزود: با تغییر وضعیت کاری این افراد از قراردادی به شرکتی شرایط برای آنها سخت نخواهد شدزیرا حقوق و مزایای بیشتری خواهند گرفت و از نظر بیمه ای نیز وضعیت آنها تغییر نخواهد کرد.

وی توضیح داد:‌این افراد از بدنه شرکت مخابرات جدا نمی شوند بلکه با یک شرکت که زیر مجموعه مخابرات بوده و در آن سهام دارد به صورت شرکتی،‌کار خود را ادامه می دهند.

 وی تاکید کرد:‌با توجه به نیاوردن نمره لازم در آزمون این افراد باید تعدیل می شدند اما با توجه به سوابق کاری طولانی در شرکت مخابرات،‌مسوولان تصمیم گرفتند وضعیت کاری آنها را از قراردادی به شرکتی تغییر دهند .

وی درباره علت لزوم برگزاری چنین آزمونی گفت: جذب این نیروها در سال های گذشته بر اساس مجوزهای شرکت مخابرات نبوده و به همین دلیل شرکت مخابرات این آزمون را برگزار کرد.

شه مرادی در پایان خاطر نشان کرد: این کارمندان اصلا نگران حقوق،‌مزایا، بیمه ،‌بازنشستگی و ... خود نباشند زیرا شرکت پیمانکاری زیر مجموعه شرکت مخابرات بوده و خارج از این سیستم نیست بنابراین شرایط حقوقی و ... برای این افراد محفوظ خواهد بود.

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان