//
کدخبر: ۶۷۴۷ //
خبرگزاری فرانسه:

ترامپ بعد از ایران و روسیه به کره شمالی هشدار داد

خبرگزاری فرانسه روز جمعه گزارش داد، آمریکا جبهه جدیدی در میدان بین المللی باز کرد چرا که بعد از هشدار به ایران و روسیه اکنون به کره شمالی هشدار د اده است.

 ترامپ بعد از ایران و روسیه به کره شمالی هشدار داد

به گزارش فرتاک نیوز، خبرگزاری فرانسه نوشت: جیمس ماتیس وزیر دفاع آمریکا در جریان سفرش به سئول نسبت به هر گونه حمله هسته ای کره شمالی علیه آمریکا و یا یکی از متحدانش هشدار داد و گفت که در صورت وقوع چنین امری با واکنش شدید مواجه خواهد شد.

ماتیس اولین مقام دیپلماتیک در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکاست که به یک سفر رسمی خارجی رفته است.

ماتیس روز گذشته (پنجشنبه) وارد کره شمالی شد و امروز جمعه با هدف اطمینان دادن به دو کشور همپیمان آمریکا به ژاپن سفر می کند.

در جریان سفر ماتیس مخالفان ژاپن از شینزو آبه نخست وزیر این کشور خواستند سکوت خود را در باره فرمان ترامپ در باره ممنوعیت ورود مهاجران 7 کشور اسلامی و پناهندگان از هر جای جهان به آمریکا بشکند .

در ادامه این گزارش آمده است، اگر هدف از سفر ماتیس اطمینان دادن آمریکا به متحدان سنتی اش در قبال کره شمالی و چین باشد پس شریکان دیگر واشنگتن در مناطق دیگر جهان مانند استرالیا و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و مکزیک شامل سیاست های قومی رئیس جمهوری جدید آمریکا نمی شوند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش افزود: اما بزرگترین شگفتی وقتی بود که واشنگتن از مسکو انتقاد کرد.

این انتقادات در حالی صورت گرفت که نزدیکی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از اولویت های دونالد ترامپ می باشد.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل از اقدامات روسیه در اوکراین انتقاد کرد و روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت ضمن محکوم کردن اقدامات روسیه گفت که تحریم ها علیه این کشور تا بازگشت شبه جزیره کریمه به خاک اوکراین لغو نخواهد شد.

خبرگزاری فرانسه افزود: بعد از آن که مجلس سنای آمریکا رکس تیلرسون را به عنوان وزیر خارجه کابینه ترامپ تایید کرد انتظار می رود رویکردهای آمریکا سریعا مشخص شود.

تیلرسون 64 ساله در دوران مدیریتش در شرکت عظیم نفتی اگزون موبیل روابط نزدیکی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه داشته است.

تیلرسون تا یک ماه پیش مدیر این شرکت بود و بعد از کناره گیری از آن معادل 180 میلیون دلار از اگزون موبیل دریافت کرد.

ترامپ در باره تیلرسون و روابط صمیمانه وی با پوتین گفت: برخی رکس را دوست ندارند چرا که وی روابط نزدیکی با برخی رهبران کشورها دارد و این بد نیست و برای ما خوب است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان