//
کدخبر: ۴۴ //

بودجه ناتو به ۹۱۸ میلیارد دلار رسید

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه با انتقاد از گسترش نفوذ نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ویژه در شرق اروپا، اعلام کرد که بودجه این پیمان در سال 2017 با 26 میلیارد دلار افزایش به 918 میلیارد دلار رسیده است.

بودجه ناتو به 918 میلیارد دلار رسید

بودجه ناتو به 918 میلیارد دلار رسید

به گزارش فرتاک خبری شایگو روز پنجشنبه در نشست عالی دفاعی روسیه با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور در مسکو افزود که ناتو شمار رزمایش های خود را دو برابر کرده که اهداف بیشتر آنها ضدروسی است. ما رزمایش های مجاور خاک خود را رصد می کنیم و از اطلاعات آنها برای آماده سازی نیروهای مسلح بهره می گیریم.

پایگاه روزنامه ایزوستیا به نقل از سخنان شایگو نوشت: برای نمونه، انگلیس یک رزمایش زرهی برگزار کرد و در آن از تانک هایی به عنوان روسی و سربازانی بهره گرفت که لباس های فرم ارتش روسیه را بر تن داشتند.

وزیر دفاع روسیه ادامه داد: ناتو با تلقی مسکو به عنوان تهدید اصلی، افزایش حضور نظامی خود نزدیک مرزهای روسیه را جایگزین همگرایی و تشریک مساعی برای مبارزه با چالش های خطرناک به ویژه تروریسم کرده است.

شایگو گفت: ناتو سال آینده می خواهد، چهار تیپ مجهز در کشورهای حوزه بالتیک (لتونی و استونی هم مرز روسیه، لیتوانی) و لهستان مستقر کند و همچنین تیپ های زرهی ارتش آمریکا در چند کشور شرق اروپا مستقر می شوند.

ناتو که از سال 2014 فعالیت شورای همکاری با روسیه را تقریبا متوقف کرده است، با وجود هشدارهای مکرر مسکو حاضر نشده از ادامه راهبرد گسترش نفوذ نظامی خود نزدیک روسیه و حتی هم مرز این کشور عقب نشینی کند.

مسکو در این مدت شاهد تداوم استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در لهستان و رومانی در شرق اروپا و همچنین حضور موقت یا دائمی نظامیان ناتو در سه کشورهای بالتیکی، مولداوی و گرجستان پنج جمهوری سابق شوروی است.

ناتو که چهارم آوریل ۱۹۴۹ (15فروردین ۱۳۲۸) به عنوان سازمان دفاع جمعی پایه‌گذاری شد و هم‌اکنون ۲۸ عضو دارد، بزرگترین پیمان نظامی جهان به شمار می رود و برخی اعضای آن کشورهای کمونیستی سابق هستند.

بودجه ناتو به 918 میلیارد دلار رسید

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان