//
کدخبر: ۴۳۰۲ //

خوشحالی ویژه عربستان سعودی/ ایران به مشکل افتاد!

«از نگاه کشورهای عربی حوزه خلیج [فارس] به دست گرفتن قدرت توسط ترامپ در کاخ سفید به معنای مقابله واشنگتن با افزایش حمایت ایران از متحدان شبه نظامی خود در سوریه، عراق، یمن و لبنان است...»

خوشحالی ویژه عربستان سعودی/ ایران به مشکل افتاد!

به گزارش فرتاک نیوز،  خبرگزاری رویترز (Reuters) با انتشار گزارشی تحت عنوان "کشورهای عربی حاشیه خلیج [فارس] از رفتن اوباما خوشحالند و در انتظار مقابله ترامپ با ایران هستند" از شادی کشورهای عربی از ریاست جمهوری ترامپ سخن به میان آورده است.

 

در این گزارش آمده است: «کشورهای عربی حاشیه خلیج [فارس] بی سر و صدا ورود یک رهبر تندرو به کاخ سفید را تحسین می کنند؛ چرا که او با دشمن آن ها یعنی ایران مخالف است. اما آن ها می دانند که تندخویی ترامپ می تواند موجب گسترش تنش ها در خاورمیانه شود.

 

در حالی که بسیاری از کشورها در سراسر جهان با نگرانی به سخنرانی مراسم تحلیف ترامپ گوش فرا دادند، به نظر می رسد کشورهای عربی حاشیه خلیج [فارس] نگاه خوش بینانه ای دارند. آن ها ترامپ را یک رئیس جمهور قدرتمند می دانند که نقش واشنگتن به عنوان اصلی ترین شریک استراتژیک آن ها در منطقه را تقویت خواهد کرد. این در حالی است که خاورمیانه در منافع امنیتی و انرژی ایالات متحده نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

از نگاه کشورهای عربی حوزه خلیج [فارس] به دست گرفتن قدرت توسط ترامپ در کاخ سفید به معنای مقابله واشنگتن با آنچه آنها افزایش حمایت ایران از متحدان شبه نظامی خود در سوریه، عراق، یمن و لبنان و همچنین شیعیان بحرین و عربستان می دانند، است.

 

در این میان به نظر میرسد عربستان سعودی به صورت ویژه ای از کنار رفتن اوباما از قدرت خوشحال است؛ چرا که باراک اوباما در سال 2015، اتحاد واشنگتن با ریاض را از مذاکرات هسته ای با ایران کم اهمیت تر دانست.»

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان