//
کدخبر: ۴۱۹ //

دکتر روحانی از وزیر و کارکنان وزارت نفت تقدیر کرد

رییس جمهوری طی نامه ای به وزیر نفت از تلاش های مجموعه وزارت نفت برای بهبود شرایط اقتصادی جامعه تشکر و قدر دانی کرد.

دکتر روحانی از وزیر و کارکنان وزارت نفت تقدیر کرد

حسن روحانی" طی نامه ای خطاب به "بیژن زنگنه"، وزیر نفت آورده است: بررسی گزارش بانک مرکزی درباره وضع اقتصادی در ٦ ماه نخست امسال نشان دهنده رشد در بخش‎های مرتبط با وزارت نفت بوده است.

در ادامه این نامه رییس جمهوری از وزیر نفت و همکاران صنعت نفت تشکر و قدردانی کرده است.

 روحانی شامگاه یکشنبه (١٢ دی‎ماه) نیز در گفت‎وگوی زنده تلویزیونی با مردم عنوان کرد: کار بسیار بزرگی در نفت شده است، شنیدم بعضی گفته اند، این رشد مرهون نفت است، رشد نفت هم مرهون مهندسان و کارگران است.

وی گفت: چاه‎های نفت ما بسته شده بود که باز شدنش آسان نبود، کارکنان و کارگران صنعت نفت ایران ماه‎ها تلاش کردند تا این شرایط ایجاد شود.

رییس جمهوری افزود: صادرات نفت ایران در دی‎ماه ١٣٩٤ روزانه حدود یک تا یک میلیون و ١٠٠ هزار بشکه بود، از دی‎ماه پارسال با اجرایی شدن برجام و هزینه کردن حدود یک میلیارد دلار و چند ماه تلاش کارکنان صنعت نفت، شرایط کنونی ایجاد شد که صادرات نفت ما  اکنون به بیش از دو میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه رسیده است و همراه با میعانات گازی روزانه دو میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه صادر می شود.

رییس جمهوری با بیان این که جذب سرمایه و مناسب سازی فضای کسب و کار برای رشد اقتصادی سال آینده مهم است، گفت: حرکت بسیار خوبی آغاز شده و بر اساس محاسبات ما ادامه رشد قطعی است و باید تلاش کنیم رشد اقتصادی ما مناسب باشد و من به شرایط آینده اقتصادی کشور بسیار خوشبین هستم.

در همین حال، پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی نیز چندی پیش بخش نفت را پیشران تحقق رشد اقتصادی ٧,٤ درصدی کشور در نیمه نخست امسال دانست.

 

منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان