//
کدخبر: ۴۱۳۰ //

ترامپ درنهایت حامی توافق هسته‌ای ایران می‌شود !

پایگاه تحلیلی بیزنس استاندارد در گزارشی به دلایل حمایت احتمالی "دونالد ترامپ" از توافق هسته‌ای ایران اشاره کرد.

ترامپ درنهایت حامی توافق هسته‌ای ایران می‌شود !

به گزارش فرتاک نیوز،پایگاه اینترنتی بیزنس استاندارد در گزارشی نوشت: "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، یکی از منتقدان سرسخت توافق هسته‌ای ایران است و در تمام طول مبارزات انتخاباتی از آن به عنوان "بدترین توافق تاریخ آمریکا" یاد کرد؛ اما احتمالا اوضاع به همین منوال باقی نخواهد ماند.

در ادامه این گزارش به قلم یکی از کارشناسان و تحلیلگران ارشد امور خاورمیانه آمده است: مسائلی وجود دارد که به واسطه آنها نمی‌توان اطمینان کامل داشت ترامپ به مخالفت با توافق ایران ادامه خواهد داد. احتمالا وی متقاعد می‌شود که نباید این توافق را پاره کند. شاید ترامپ متوجه شود فرصت‌های اقتصادی که این توافق پیش روی آمریکا و یا هر کشور دیگر غربی قرار می‌دهد، غیرقابل چشم‌پوشی است. سوای همه این صحبت‌ها، ترامپ یک مرد اهل معامله است.

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی بارها اعلام کرد توافق هسته‌ای را که میان ایران و کشورهای گروه 1+5 امضا شده، در نخستین روز ورود به کاخ سفید لغو می‌کند. ترامپ مدعی بود، ایران امتیازات زیادی از واشنگتن گرفته است و برخلاف مفاد توافقنامه که این کشور را 15 سال از توسعه فعالیت‌های هسته‌ای باز می‌دارد،  همچنان می‌تواند اقداماتی درجهت تقویت توان اتمی خود انجام دهد. با این حال، حمایت گسترده و قدرتمندی از توافق هسته‌ای در میان دانشمندان، مقامات سیاسی، مشاوران و تحلیلگران آمریکایی وجود دارد. حمایت قاطع قشر نخبه و فرهیخته آمریکا از توافق هسته‌ای و ارسال نامه رسمی آنها به ترامپ برای حفظ برجام، رئیس جمهور جدید آمریکا را بر آن می‌دارد تا از این میراث استراتژیک کشور در رابطه با ایران محافظت کند.

برخی تحلیلگران غربی معتقدند ایران به آن شکل که آمریکا مایل است تغییر نخواهد کرد. تغییر رفتار سیاسی ایران به تغییر دولت‌ در این کشور بستگی ندارد. تغییر محسوس در ایران فقط زمانی قابل مشاهده خواهد بود که توافق هسته‌ای واقعا به نتایجی که از آن انتظار می‌رفت، نزدیک شود.

در پایان این گزارش آمده است: برخی گروه‌های سیاسی در ایران نسبت به موفقیت توافق هسته‌ای تردید دارند و اگر ترامپ این توافق را لغو کند ممکن است این مسئله از سوی ایران نیز مورد استقبال قرار بگیرد. با توجه به حمایت کشورهای اروپایی از توافق هسته‌ای، ترامپ به زودی درمی‌یابد حفظ توافق بهتر از لغو آن است.

 

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان