//
کدخبر: ۳۶۳۴۸ //
سفیر ایران در روسیه:

روز قدس اعلام همبستگی مسلمانان جهان با فلسطینیان است

مهدی سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه سخنران پیش از نماز جمعه مسجد جامع مسکو، گفت: روز قدس فرصت اعلام همبستگی مسلمانان جهان با فلسطینان و انسجام امت جهانی اسلامی است.

روز قدس اعلام همبستگی مسلمانان جهان با فلسطینیان است
به گزارش فرتاک نیوز،

مراسم امروز (جمعه) به مناسبت روز جهانی قدس با حضور هزاران نفر از مسلمانان روسیه و کشورهای مختلف، شیخ راویل عین الدین رئیس شورای مفتی های این کشور؛ روحانیون اهل سنت و شیعه و همچنین شماری از سفرای کشورهای اسلامی برگزار شد.

سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم اظهار کرد: حضور همه ما کنار برادران فلسطینی، سفیر فلسطین در مسکو و مفتی اعظم این سرزمین، اعلام همبستکی با قدس شریف و تاکید بر ضرورت وحدت و انسجام مسلمانان است.

وی افزود: مشارکت کنونی ما اعلام این واقعیت است که حل مشکلات جهان اسلام در گرو برادری ما است.

سفیر ایران همچنین با بیان اینکه وحدت و انسجام ما رمز شناسایی و خنثی کردن توطئه های کشورهای بیگانه و دشمنان علیه جهان اسلام است، اظهار کرد: سرچشمه جنگ های کنونی در جهان اسلام، توطئه های دشمنان، رژیم صهیونیستی و طراحی های آنها است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نزدیک به چهار دهه پیش به ابتکار امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی با اعلام روز قدس، همبستگی خود را با ملت فلسطین و پشتیبانی از فلسطینیان اعلام کرد.

سنایی گفت: امروز ما ایرانیان به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار ملت فلسطین هستیم و ان شاالله در این سرزمین صلح و آرامش برقرار می شود و فلسطینیان به آرزوی خود برسد.

در ادامه مراسم روز قدس، وحید سوپریادی سفیر اندونزی در مسکو نیز گفت: از طرف دولت و ملت اندونزی حمایت خود را از فلسطینیان اعلام می کنیم.

وی افزود: خواهان استقلال فلسطین هستیم و در شرایط کنونی ملت فلسطین شاهد اشغال است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان