//
کدخبر: ۳۴۲۵۷ //
در پی دستگیری و صدور حکم زندان 25 ساله برای یک نماینده

نمایندگان حزب جمهوری خواه خلق، جلسه مجلس ترکیه را ترک کردند

نمایندگان حزب جمهوری خواه خلق(ج.ح.پ) ترکیه در پی دستگیری و صدور حکم زندان 25 ساله برای یک نماینده، جلسه علنی مجلس ترکیه را ترک و خطاب به نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه اعلام کردند که 'شما را با فاشیسم تان تنها می گذاریم'.

 نمایندگان حزب جمهوری خواه خلق، جلسه مجلس ترکیه را ترک کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

اعضای حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در نشست فوق العاده این حزب پس از دستگیری انیس بربراوغلو از نمایندگان مجلس ترکیه و عضو این حزب، امروز چهارشنبه گردهم آمده و با تصمیم جمعی، جلسه علنی امروز مجلس ملی ترکیه را ترک کردند.

 

انیس بربراوغلو نماینده مجلس ترکیه و عضو حزب جمهوری خواه خلق ترکیه به اتهام افشاء و انتشار گزارش های محرمانه مرتبط با ارسال محموله های نظامی از سوی سازمان اطلاعات ملی ترکیه(میت) برای گروه های تروریستی در سوریه به 25 سال زندان محکوم شده و امروز چهارشنبه در استانبول دستگیر شد.

 

نشست فوق العاده امروز حزب جمهوری خواه خلق ترکیه با حضور کمال قلیچداراوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

 

مراد ارگون وکیل انیس بربراوغلو نماینده دستگیر شده حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در واکنشی تند نسبت به دستگیری وی گفت که بربراوغلو سالها علیه گروه فتو مبارزه کرده ولی امروز شرم آور است که موکل من را به اتهام ارتباط با گروه گولن دستگیر می کنند.

 

وی بیان کرد: بربراوغلو همیشه مدافع حق و دموکراسی بوده است.

اوزگور اوزل معاون حزب جمهوری خواه خلق ترکیه نیز پس از برگزاری نشست فوق العاده این حزب در جلسه علنی مجلس ترکیه گفت که تمام دنیا و جامعه ترکیه می داند که هم دادستان و هم قاضی این پرونده و هم عامل و هم دستور دهنده آن یک نفر است.

 

وی بیان کرد: دستگیری بربراوغلو اقدام علیه کسانی است که مثل میلیون ها شهروند ترکیه به فاشیسم 'نه' گفته اند و حزب جمهوری خواه خلق ترکیه امروز و پس از این نیز علیه فاشیسم مبارزه خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: بربراوغلو و نمایندگان مردم نیز علیه فشار و تهدیدات و ظلم رژیم اقتدارگرا 'نه' گفته اند و مطمئن باشند که ما قدرتمند هستیم و پیروز این میدان خواهیم بود.

 

پس از سخنان اوزل، نمایندگان حزب جمهوری خواه خلق ترکیه جلسه مجلس را ترک کردند و برای همفکری، به ساختمان مرکزی حزب جمهوری عازم شدند.

 

به گزارش ایرنا، انیس بربراوغلو نماینده مجلس ترکیه و عضو حزب جمهوری خواه خلق ترکیه به اتهام افشاء و انتشار گزارش های محرمانه مرتبط با ارسال محموله های نظامی از سوی سازمان اطلاعات ملی ترکیه(میت) برای گروه های تروریستی در سوریه به 25 سال زندان محکوم شده و امروز در شهر استانبول دستگیر شد.

 

بر اساس اطلاعات و گزارش بربراوغلو، چند سال قبل و در ایام بحران و جنک داخلی سوریه، تعدادی از کامیونهای حامل محموله های نظامی ارسالی با حکم مراجع قضایی ترکیه متوقف و محموله های آن توقیف شده بود.

 

وی امروز به احتمال فرار از دست قانون، با حکم شعبه 14 رسیدگی به جرائم سنگین شهر استانبول دستگیر شده و برای اجرای حکم قضایی به مرکز پلیس واقع در شعبه قضایی مربوطه منتقل شد.

 

انگین آلتای رئیس فراکسیون حزب جمهوری خواه خلق در مجلس ملی ترکیه در واکنش به این اقدام، دستگیری بربراوغلو را زهر چشم گرفتن از احزاب مخالف و جامعه دموکراسی خواه ترکیه دانست و گفت: این خبر بد بدون پاسخ نخواهد ماند و در آینده موجب محکومیت اردوغان نیز خواهد شد.

 

به گزارش روزنامه جمهوریت ترکیه، جان دوندار و اردم گل از روزنامه نگاران این روزنامه نیز در این ارتباط به اتهام افشای این موضوع در روزنامه جمهوریت تحت تعقیب قرار گرفته اند.

 

حزب جمهوری خواه خلق ترکیه(ج.ح.پ) با 132 کرسی دومین حزب مهم ترکیه و منتقد حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان و دولت کنونی ترکیه است.

 

روزنامه جمهوریت ارگان این حزب نیز همواره تحت فشار قضایی قرار داشته و در یکسال گذشته 19 نفر از کارکنان و روزنامه نگاران این روزنامه دستگیر و محاکمه شده اند به طوری که هم اکنون تعدادی از آنها در زندان به سر می برند.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان