//
کدخبر: ۱۹۰۸۷ //

درخواست قاهره از واشنگتن و مسکو برای پایان دادن به درگیری در سوریه

وزارت خارجه مصر از آمریکا و روسیه خواست که بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و امکانات خود برای مهار بحران سوریه تلاش کنند.

 درخواست قاهره از واشنگتن و مسکو برای پایان دادن به درگیری در سوریه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از المیادین، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای بر ضرورت دور کردن سوریه و منطقه خاورمیانه از خطرهای تشدید بحران تاکید کرد.

وزارت خارجه مصر در این بیانیه بر ضرورت سرعت عمل برای پایان دادن به درگیری نظامی در سوریه برای حفظ جان ملت سوریه و منابع آن‌ها از طریق پایبندی همه طرف‌های سوری به آتش‌بس فوری و  بازگشت به میز مذاکرات زیر نظر سازمان ملل، تاکید کرد.

این وزارتخانه همچنین از آمریکا و روسیه خواست که بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و امکانات خود  برای مهار بحران و رسیدن به راه حل فراگیر و پایانی بحران سوریه تلاش کنند.

پیش از این کمیته روابط خارجه پارلمان مصر در واکنش به تجاوز اخیر آمریکا به سوریه اعلام کرد: حمله آمریکا به سوریه شتاب‌زده و اقدامی خطرناک است که سناریوی عراق را برای ذهن‌ها تداعی می‌کند.

آمریکا در یک تجاوز نظامی آشکار به خاک سوریه، بامداد جمعه 18 فروردین، ده‌ها موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در حومه حمص شلیک کرد که در نتیجه آن علاوه بر جان باختن شماری از ساکنان شهرک الشعیرات و چند سرباز ارتش،‌خسارت‌هایی به این مناطق وارد شد.

منابع میدانی در شهر حمص تاکید کردند در حمله موشکی بامداد روز جمعه ارتش آمریکا از دریای مدیترانه، 6 نظامی و نیز چهار غیرنظامی ساکن شهرک الشعیرات جان خود را از دست دادند.

فرودگاه الشعیرات سوریه که هدف 59 فروند موشک آمریکاییی قرار گرفت در جاده حمص به تدمر و در نزدیکی روستای الشعیرات و حدود 35 کیلومتر با شهر حمص فاصله دارد، این مکان از مهمترین پایگاه‌های آموزشی در منطقه قلمداد می‌شود به طوری که 25 درصد توان نیروی هوایی سوریه را تشکیل می‌دهد، دو نوع جنگنده میگ و سوخو در قالب سه اسکادران از آن استفاده می‌کرده‌اند.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان