//
کدخبر: ۱۴۳۱۸ //

باران در غرب، مرکز و شمال شرق می‌بارد/ گردوخاک به جنوب می‌رسد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از بارانی بودن استانهای واقع در غرب، مرکز، سواحل خزر و شمال شرق کشور طی دو روز آینده خبر داد.

 باران در غرب، مرکز و شمال شرق می‌بارد/ گردوخاک به جنوب می‌رسد
به گزارش فرتاک نیوز،

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که روز گذشته وارد کشورمان شده امروز نیز به فعالیت خود ادامه داد و برخی نقاط کشورمان به‌ویژه در شرق کشور را دچار بارش‌های پراکنده باران و رگبار کرد.

وی تصریح کرد: به سبب استقرار سامانه‌ای بر روی مدیترانه و ارسال امواج ناشی از آن به سمت کشور طی چند روز آینده به طور متناوب نقاط مختلف کشور تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی دیگری روز دوشنبه مجدداً وارد کشور خواهد شد، گفت: این سامانه بارشی نیز نیمه غربی، به‌تدریج نواحی مرکزی و دامنه‌های ‌جنوبی البرز و سپس سواحل غربی و مرکزی خزر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب بروز رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد خواهد شد.

به گفته وظیفه، شدت بارش‌ها روز دوشنبه در استان‌های لرستان، کرمانشاه، کردستان، شمال ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و همدان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در روز سه‌شنبه از فعالیت این سامانه بارشی جدید در اغلب مناطق یاد شده کاسته خواهد شد و بارش‌ها به سمت شمال شرق کشور رهسپار خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: همچنین روز دوشنبه وزش باد و گردوخاک در مرزهای غربی و جنوب غربی کشور و در روز سه‌شنبه در جنوب شرق و برخی مناطق شرق کشور دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه ارومیه و همدان با صفر درجه را سردترین و بندرعباس با 29 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز به 16 درجه بالای صفر رسید که در طی 24 ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت و تنها شاهد رشد ابر و بارش‌های پراکنده باران خواهیم بود.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۳۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان