//
کدخبر: ۱۴۳۰۳ //

رئیس جمهور برکنار شده کره جنوبی از مردم کشورش عذرخواهی کرد

با خروج «پارک گئون هی» رئیس جمهور سابق کره جنوبی از کاخ ریاست جمهوری و پوزش رسمی وی از مردم کشورش، شرایط برای پیگرد قضایی وی مهیا شده است.

رئیس جمهور برکنار شده کره جنوبی از مردم کشورش عذرخواهی کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

او امروز (یکشنبه) اگرچه کاخ ریاست جمهوری معروف به «کاخ آبی» را بدون اطلاع قبلی ترک کرد اما پس از ورود به محل اقامت جدید خود و در جمع هوادارانش از مردم کره جنوبی به طور رسمی عذرخواهی کرد.

خانم «‌پارک» تنها رئیس جمهوری کره جنوبی است که با رای مردم و در یک انتخابات دمکراتیک در این کشور قدرت را بدست گرفت اما به دلیل رسوایی سیاسی و مالی، نهاد ریاست جمهوری را پیش از موعد مقرر قانونی خود ترک کرد.

او امروز در پیام عذرخواهی خود، ضمن پوزش از ملت کره جنوبی قول داد که برای روشن شدن واقعیت های مربوط به پرونده بحران سیاسی و رسوایی مالی موجود با مسئولان دستگاه قضایی همکاری کند.

وی در پیام خود از اینکه نتوانسته است دوره ریاست جمهوری خود را به پایان برساند، ابراز تاسف کرد اما گفت که شاید زمان طولانی شود ولی حقیقت روزی مشخص خواهد شد.

رئیس جمهور برکنار شده کره جنوبی که با اتهامات مختلفی روبروست 2 روز پس از آنکه دادگاه قانون اساسی در روز جمعه (23 اسفند) رای به برکناری وی پس از استیضاح پارلمان داد، نهاد ریاست جمهوری را ترک می کند.

در این روزها بارها تظاهراتی در پایتخت این کشور برگزار شد که در جریان آن مردم می خواستند او علاوه بر ترک سریع «کاخ آبی» محاکمه شود.

در شرایطی که مخالفان «پارک» در خیابان ها به شادی و پایکوبی پرداخته بودند در نقاطی دیگر پلیس با شماری از حامیان وی درگیر شد که در جریان آن تاکنون سه نفر جانشان را از دست داده اند.

خانم «پارک» پس از رای دادگاه قانون اساسی و با توجه به اینکه او در دسامبر سال قبل از سوی پارلمان استیضاح شده بود، به سرعت مصونیت قضایی و تمامی قدرت اجرایی خود را از دست داد و حالا ماموران دادستانی می توانند او را جلب و مورد بازجویی قرار دهند.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی و رسانه های گروهی چین و منطقه، خبر خروج وی از کاخ ریاست جمهوری و اقامت در منزل خصوصی را در ساعت ۱۹ امروز (یکشنبه) به وقت محلی تایید کرده اند.

نزدیک به یکهزار نیروی امنیتی و پلیس منزل خانم «پارک» در حومه جنوبی پایتخت را در محاصره گرفته اند تا احیانا وی مورد تهدید و حمله قرار نگیرد.

او فوریه سال ۲۰۱۳ میلادی مراسم تحلیف خود را به عنوان رئیس جمهوری کره جنوبی بجا آورد و اگر استیضاح نمی شد دوره حاکمیت وی فوریه سال ۲۰۱۸ به پایان می رسید.

 

منبع: عصر ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۳۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان