//
کدخبر: ۱۲۱۸۴ //

آمریکا کره‌شمالی را تهدید کرد

به دنبال کشته شدن برادر رهبر کره شمالی در مالزی دولت آمریکا از احتمال بازگرداندن نام کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریست خبر داد.

آمریکا کره‌شمالی را تهدید کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

آمریکا به کره جنوبی و ژاپن اعلام کرده ممکن است بار دیگر نام کره شمالی را به فهرست کشورهای حامی تروریسم بازگرداند. این درحالی است که نام کره شمالی سال 2008 از این فهرست خارج شد.

­به گزارش خبرگزاری یونهاپ دولت آمریکا پس از قتل کیم جونگ نام برادر ناتنی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در مالزی چنین تصمیمی گرفته است. مقامات آمریکایی در نشستی سه جانبه با همتاهای خودشان از کره جنوبی و ژاپن که در واشنگتن برگزار شد آنها را از تصمیم آمریکا مطلع کردند.

سناتور کوری گاردنر ماه فوریه گفت بسیاری از قانونگذاران آمریکایی معتقدند کره شمالی در قتل کیم جونگ نام دست داشته است.

وی افزود این قتل تاکیدی دوباره بر خیانت کره شمالی است و نشان می‌دهد پیونگ یانگ در اقدامات و روابطی دخیل است که حاکی از حمایت آن از تروریسم است.

قتل کیم جونگ نام به همراه آزمایش موشکی بالستیک اخیر کره شمالی، درخواست ها را در کنگره آمریکا برای قرار گرفتن مجدد نام کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم افزایش داده است.

گاردنر تصریح کرد قتل برادر ناتنی کیم جونگ اون نمونه ای دیگر از اقدامات بیرحمانه کره شمالی است. من خواستار بازگشت نام کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم هستم.

گاردنر و پنج سناتور دیگر در نامه ای مشترک به استیون مونچین وزیر خزانه داری آمریکا ، افزایش فشار بر کره شمالی را ازجمله با استفاده از تشدید تحریم ها علیه این کشور خواستار شده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۱۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان