//
کدخبر: ۱۱۳۱۲ //

کاندیدایی که انتخابات را برای روحانی دشوار خواهد کرد

اهم خروجی رسانه‌های برون مرزی با موضوع «ایران»، که محصول رصد گروه مانیتورینگ جام طی ساعات اخیر می‌باشد، در قالب اخبار کوتاه از منظرتان می‌گذرد

کاندیدایی که انتخابات را برای روحانی دشوار خواهد کرد

اهم خروجی رسانه‌های برون مرزی با موضوع «ایران»، که محصول رصد گروه مانیتورینگ جام طی ساعات اخیر می‌باشد، در قالب اخبار کوتاه از منظرتان می‌گذرد

 

دویچه وله: اصولگرایان پس از شکست در انتخابات 92 و 94، هم‌چنان دچار چنددستگی  هستند. این جریان برای شکست روحانی در انتخابات ۹۶، نیاز به چهره‌ای تازه و شاخص دارد.

ظاهرا تنها کسی که اصولگرایان در مراحل مقدماتی مشورت‌های خود در موردش توافق عمومی داشته‌اند، رئیسی بوده است

 

رادیو زمانه: "ابراهیم رئیسی"  تنها کسی که گفته می‌شود قادر است آرای تشکل‌های متعدد اصولگرایان را جلب کند. حسن روحانی قصد دارد با استفاده از تشتت اردوی اصولگرایان آرای هر چه بیشتری از اردوی آنان را در سبد خود بریزد.

 

 زیتون: در حال حاضر مهم‌ترین گزینه‌های "افراطیون"، قالیباف و آیت‌الله رئیسی هستند.

- قالیباف به‌دلیل شکست چندباره‌اش در انتخابات و حاشیه‌ها و حوادث رخ داده در دوران مدیریتش بر شهرداری از وضعیت لرزانی برخوردار است. 

- رئیسی نیز به‌دلیل نزدیکی‌اش به آیت‌الله خامنه‌ای و گمانه‌زنی‌هایی نظیر شانس وی برای رسیدن به جایگاه «ولایت فقیه» تنها زمانی خود را در معرض رای مردم قرار خواهد داد که مطمئن باشد با رای بالایی پاستور را در اختیار خواهد گرفت.

 

بی بی سی/حسین باستانی: گذشته از آنکه آقای رئیسی، در نهایت به دعوت هایی که از او صورت گرفته چه پاسخی بدهد، نفس این دعوت، نشانه ای از آخرین تلاش های جناح اصولگرا برای حفظ روحانیون در خط مقدم رقابت‌های انتخاباتی می باشد. 

جناحی که به لحاظ سنتی بیشتر به روحانیت نزدیک بوده، اما در عمل، برخلاف جناح رقیب، در حال فاصله گرفتن تدریجی از روحانیون در عرصه انتخابات است.

 

بی بی سی: با وجود مشکلات پیش روی روحانی، هنوز هم نمی توان پیروزی تندروها در انتخابات را قطعی دانست؛ هرچند منافع رفع تحریم ها در ایران به خوبی ملموس نبوده است اما بسیاری از رای دهندگان ایرانی به چشم انداز بازگشت ایران به صحنه جهانی و گشایش تجاری امید داشته اند و نمی خواهند شاهد تخریب دستاوردهای روحانی باشند.

 

 آشکار شدن نگرانی از شکست با نزدیک شدن به انتخابات

توییتر/ سید محمد خاتمی در کلیپ اتحاد ملت ایران: جامعه فقط نخبگان و روشنفکران نیستند، اینها مرجع هستند، ولی قبول کنیم که دغدغه ها در سطح جامعه یکسان نیست.

 

لس آنجلس تایمز ضمن انعکاس برخی انتقادات از روحانی در آستانه انتخابات: هاشمی سیاستمدار توانایی بود اما شاگردش روحانی کشور را به خوبی اداره نکرد. 

- بیکاری همچنان در حال افزایش است و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است.

 

اندیشکده مطالعات امنیت ملی امریکا: به نظر می‌رسد شانس پیروزی روحانی در انتخابات آینده بالاست، زیرا مخالفانش هنوز نتوانسته‌اند کاندیدایی مناسب برای رقابت با او پیدا کنند.

- این موضوع در نهایت موجب میشود روحانی با عملکردی ضعیف و دستان خالی پیروز انتخابات شود.

 

 

رادیو زمانه: سیزدهمین روز اعتصاب 

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ﺍﻫﻮﺍﺯ ۵ ماه است حقوق نگرفته‌اند و حق بیمه آن‌ها نیز به تامین اجتماعی پرداخته نشده. آن‌ها در سیزدهمین روز اعتصاب خود گفته‌اند تا دریافت دستمزدها به اعتصاب ادامه می‌دهند.

 

 کیهان لندن: رئیس سازمان بهزیستی جمهوری اسلامی از سه برابر شدن تعداد سقط‌های جنین که در سال ۹۵ به صورت قانونی صورت گرفته خبر داده است.

 

اندیشکده آمریکایی بنیاد دفاع از دموکراسی: تهران تنها زمانی تسلیم غرب می‌شود که گروهی که خواستار تسلیم شدن در برابر غرب هستند بر وفاداران انقلاب اسلامی پیروز شوند و چنین چیزی همچنان در ایران رقم نخورده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان