//
کدخبر: ۴۵۴۵۵۸ //

آسیب‌های کلامی به کودکان؛ چه چیزهایی را نباید به فرزندتان بگویید؟

در ادامه از چیزهایی خواهیم گفت که والدین هرگز نباید به فرزند خود بگویند.

آسیب‌های کلامی به کودکان؛ چه چیزهایی را نباید به فرزندتان بگویید؟
به گزارش فرتاک نیوز،

هر پدر و مادری می داند که پرورش فرزند اصلاً کار ساده ای نیست. استانداردهای پرورش فرزند با گذشت زمان دستخوش تغییر شده و در حالی که در زمان کودکی خودمان همه ی دغدغه ی والدین مان این بود که تغذیه و لباس مناسبی داشته باشیم، حالا ما به فرزندان خود یاد می دهیم که برای خود مرزبندی های شخصی تعیین کنند.

۱- اغلب سعی می کنیم فرزندمان را مطیع و حرف شنو بار آوریم، اما باید به او نه گفتن و تحمل نه شنیدن را هم یاد دهیم

1

این مهارت بسیار مهمی است که بدانید چه زمانی و چطور نه بگویید. در کودکی، ما می توانیم از این مهارت برای محافظت از اسباب بازی های مورد علاقه مان در برابر دیگر کودکان انجام دهیم. و در بزرگسالی هم این مهارت به ما کمک می کند که بتوانیم مرزبندی های شخصی مان را حفظ کنیم. بسیار مهم است که به فرزند خود یاد دهید که می تواند کاری که دوست ندارد را نپذیرد. در عین حال، او باید این را هم یاد بگیرد که دیگران هم می توانند به او نه بگویند.

۲- اغلب تصور می کنیم که رسیدن به موفقیت اهمیت زیادی دارد، اما در حقیقت، فقط باید پشتکار داشت

1

می گویند که پشتکار همیشه نتیجه اش موفقیت است. تقریباً همه ی ما می توانیم نقاشی کردن، آواز خواندن یا رقصیدن را یاد بگیریم، اگر پشتکار کافی داشته باشیم و حاضر باشیم وقت کافی به آن اختصاص دهیم. مسلماً در حالی که برخی در علوم دشوار مستعدترند، ابرخی هم زبان یا ادبیات را ترجیح می دهند. اما شما می توانید تقریباً همه چی را بدون داشتن استعداد بخصوصیی یاد بگیرید.

۳- به فرزندمان یاد می دهیم که از سختی و شکست دوری کند، اما باید یادش دهیم که چطور شکست هایش را مدیریت کند و از اشتباهاتش درس بگیرد

1

به طور حتم ما دل مان نمی خواهد که فرزندمان اشتباهات ما را دوباره تکرار کند و مرتکب اشتباهات جدیدی هم شود. اما همه اشتباه می کنند، این امری عادی است. بهتر است به فرزند خود یاد دهید که خودش برای خودش تصمیم بگیرد و از اشتباهاتش عبرت بگیرد.

۴- گاهی فرزندمان را با این تصور بار می آوریم که او مرکز جهان است

1

درست است که فرزندمان برای ما ویژه است اما این اشتباه است که او تصور کند که تمام دنیا با او به همان شیوه ی مادرش رفتار خواهد کرد. این امر می تواند باعث شود فرزندتان مغرور و خودبین بار آید.

۵- به فرزندمان می گوییم که باید با همه ی همسن و سالانش دوست باشد، در حالی که بهتر است با هر کسی که دلش می خواهد، دوست شود

احتمالاً برایتان پیش آمده که فرزندتان را به مثلاً یک کلاس ورزشی یا هنری بفرستید و به او توصیه کنید که حتماً آنجا با همه دوست شود. اما به دلایلی فراموش می کنیم که همه ی بچه ها خوش رفتار نیستند و ارزش دوستی ندارند. به علاوه ممکن است بعضی بچه ها هم تمایلی به دوست شدن با فرزند ما نداشته باشد که این امری کاملاً طبیعی است. دوست پیدا کردن بچه ها عالی است، اما لازم نیست آن ها با همه ی اطرافیان شان دوست شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۵۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان