//
کدخبر: ۴۵۰۲۱۴ //

مشمولان سربازی در ایران چگونه می‌توانند از کشور خارج کنند؟ شرایط خروج را بشناسید

«سردار مهری»، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجای ایران، شرایط خروج از این کشور برای مشمولان سربازی را اعلام و تشریح کرد.

مشمولان سربازی در ایران چگونه می‌توانند از کشور خارج کنند؟ شرایط خروج را بشناسید
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا می‌گوید: «مشمولان سربازی غیرغایب، دانش آموز، دانشجو وطلاب شاغل به تحصیلی که دارای معافیت تحصیلی معتبر هستند یا در سنوات ارفاقی و مهلت معرفی مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند با سپردن وثیقه مجوز خروج از کشور، مجوز خروج از کشور دریافت کنند.»

وی توضیح داد که افراد مذکور می‌توانند به صورت اینترنتی از طریق سامانه sakha.epolice.ir با سپردن وثیقه مجوز خروج از کشور، مجوز خروج از کشور به دست بیاورند.

وی همچنین تاکید کرده است که مشمولان سربازی غیرغایب که در مهلت تعیین تکلیف وضعیت خدمتی قرار می‌گیرند، همچنین فرصت دارند که از طریق سامانه sakha.epolice.i با سپردن وثیقه یاد شده، مجوز خروج از کشور را بگیرند.

پس چه افرادی امکان دریافت مجوز خروج از ایران را ندارند؟

به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، مشمولانی که تعیین تکلیف خدمتی نشده‌اند، به عنوان مشمولان غایب تلقی می شوند و به همین دلیل، امکان دریافت مجوز خروج از ایران را ندارند.

بنابراین مشمولان غایب تنها با تعیین تکلیف وضعیت خدمتی و دریافت کارت پایان خدمت و یا معافیت، امکان خروج از ایران را خواهند داشت.

گفتنی است که اداره منابع انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران اعلام کرده بود که هر فرد می‌تواند تنها به مدت یک هفته برای تعطیلات سال نو به مرخصی برود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۰۲۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان