//
کدخبر: ۴۴۳۵۴۸ //
آشپزی| فسنجون با بادام زمینی

تا حالا فسنجون با بادام زمینی درست کردی؟| عالیه!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه فسنجون با بادام زمینی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

تا حالا فسنجون با بادام زمینی درست کردی؟| عالیه!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه  فسنجون با بادام زمینی را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادام زمینی ریز ۲۰۰ گرم

مرغ کوچک ۱ عدد (۱ کیلو)

پیاز ۱ عدد درشت

رب انار ۴ قاشق غذاخوری

شیره انگور ۲ قاشق غذاخوری

فلفل و زردچوبه هر کدام ۱ قاشق چایخوری

دستور فسنجون با بادام زمینی

گام اول

برای شروع طبخ خورش فسنجان بادام زمینی، قبل از هر کاری ابتدا پیازها را پوست بگیرید، بشویید و ریز زنده کنید و داخل قابله‌ی مد نظرتان بریزید. سپس بادام زمینی‌های را آسیاب کنید و محصول پودر شده را به آن اضافه کنید.

گام دوم

اکنون قابلمه را روی گاز و روی شعله کم قرار دهید و ۲ تا ۳ لیوان آب به آن اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و اجاره بدهید مواد درون قابلمه به مدت ۳ ساعت با حرارت کم بپزند. در این فاصله مرغ را پاک و خرد کنید. به طوری که ران و سینه کاملاً مشخص باشند.

گام سوم

مرغ‌ها را بشویید ، آب‌کشی کنید و اجازه بدهید آب انها کاملاً خارج شود.

گام چهارم

ماهیتابه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید. به اندازه‌ی مناسب روغن بریزید و تکه‌های مرغ شسته شده را در کف آن بچینید. نصف زردچوبه و همین طور نصف فلفل سیاه را روی تکه‌های مرغ کاملاً پخش کنید و اجازه دهید مرغ‌ها سرخ شوند.

گام پنجم

مرغ‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. باقی زردچوبه و فلفل سیاه را روی تکه‌های مرغ بریزید تا طعم دار شوند. بعد از انجام دادن این مرحله مرغ‌ها را فسنجان اضافه کنید.

گام ششم

بنا بر ذائقه‌ی خود رب انار ترش یا شیرین را به غذا اضافه کنید. اگر رب انارتان خیلی ترش بود، می‌توانید به جای شکر از شیره‌ی انگور برای متعادل کردن ترشی و شیرین خورش فسناجان‌تان استفاده کنید.

گام هفتم

اکنون درب قابلمه را بگذارید و اجازه بدهید محتویات آن یک ساعت دیگر هم بپزند. بعد از گذشت ۴ ساعت فسنجان جا افتاده‌ای خواهید داشت که به اصطلاح به روغن افتاده است. هر چقدر حرارت شعله ملایم‌تر و مدت زمان طبخ طولانی‌تر باشد، خورش خوشمزه‌تر می‌شود.

گام هشتم

اگر تمایل دارید خورش فسنجان بادام زمینی‌تان بیشتر روغن بیندازد، در انتهای پخت چند تکه یخ به آن اضافه کنید. اضافه کردن یخ به بادام زمین شوک وارد می‌کند و باعث می‌شود روغن بیشتری بیاندازد. فسنجان را در ظرف مد نظرتان بریزید و همراه با پلوی زعفرانی برای خانواده یا میهمانان‌تان سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۳۵۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان