//
کدخبر: ۴۳۱۰۶۷ //
آشپزی| کیک با رویه شکلات سفید

کیک با رویه شکلات سفید | حتما درست کن!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه کیک با رویه شکلات سفید در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

 کیک با رویه شکلات سفید | حتما درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه کیک با رویه شکلات سفید را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

اسپری روغن ب.م.ل

شکلات سفید (درشت خردشده) ۱۸۰ گ

کره ۱/۲ ۱ پ

شکر (نرم و دانه‌ریز) ۱/۲ ۱ پ

شیر ۱ پ

رویه شکلات سفید طبق دستور داده شده

تخم‌مرغ ۳ عدد

وانیل شکری ۱/۴ ق.چ

آرد نول (الک‌شده) ۲ پ

شکلات تخته‌ای سفید (ریز رنده‌شده) ۱۵۰ گ

پودر کاکائو ب.م.ل

۳۶۰ گرم شکلات سفید (خردشده) را در ظرفی ریخته و روی حرارت بخار آب جوش قرار داده تا ذوب شود (روش بن‌ماری). ۱/۲ پیمانه خامه (شیرین و فرم‌گرفته) و ۱/۴ قاشق چای خوری وانیل شکری را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا مایه یکدستی به‌دست آید، سپس ظرف را از روی حررات برداشته و کنار بگذارید تا خنک شود.

آماده سازی

فر را از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید. کف قالب دلخواه را با کاغذ روغنی بپوشانید، سپس روی آن‌ را با اسپری روغن، کمی چرب کنید (کف قالب را به هیچ‌وجه چرب نکنید).

روش تهیه

شکلات سفید را همراه کره و شکر در ظرفی ریخته و روی حرارت بخار آب جوش قرار داده تا ذوب شود (روش بن‌ماری)، سپس شیر را به‌تدریج به آن بیافزایید و با همزن دستی هم بزنید تا صاف و یکدست شود. ظرف را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

تخم‌مرغ و وانیل را در ظرفی ریخته و با همزن برقی از یک جهت هم بزنید تا حجم تخم‌مرغ دوبرابر شود.

مخلوط شکلات را به تخم‌مرغ بیافزایید و مجددا با دورِ کُند همزن برقی هم بزنید. آرد را به‌تدریج به آن بیافزایید و با لیسک هم بزنید تا مایه یکدستی به‌دست آید.

مایه آماده‌شده را داخل قالب ریخته، طوری‌که دو‌سوم از قالب پُر شود، سپس آن را به‌مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده، قرار دهید تا بپزد (برای اطمینان از پخت کیک، با سر انگشت، سطح کیک را لمس کنید، اگر فاقد رطوبت بود و یا اثر انگشت روی آن باقی نماند، کیک پخته شده است؛ در غیر این‌صورت بگذارید به‌مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر در فر بماند).

پس از پخت، کیک را از فر خارج کرده و اجازه دهید به‌مدت ۱۵ دقیقه بماند تا به دمای محیط برسد، سپس کیک را از قالب جدا کرده و به‌مدت ۱۵ دقیقه دیگر روی توری سیمی قرار دهید تا کاملاً سرد شود. رویه شکلات سفید را روی با کاردک رو و اطراف کیک بمالید، سپس روی آن را با شکلات سفید (رنده‌شده) و مقداری پودر کاکائو تزیین کرده، آن را برش بزنید و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۰۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان