//
کدخبر: ۴۱۶۰۷۲ //
آشپزی | ایمام بایلدی

خوراک ترکی گیاهی | ایمام بایلدی رو امتحان کن!

ایمام بایلدی (بادمجان شکم پر) شما عزیزان می توانید با مطالعه این رسپی آن را برای عزیزانتان در منزل طبخ نمایید و از خوردن آن لذت ببرید. ایمام بایلدی (بادمجان شکم پر) یک غذای ساده و آسان ترکیه ای می باشد که همینجا آموزش آن را خواهید آموخت.​

خوراک ترکی گیاهی | ایمام بایلدی رو امتحان کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر شما هم در دسته افرادی قرار دارید که عاشق غذاهای گیاهی و غذاهایی هستید که با بادمجان طبخ می شوند، پیشنهاد می کنیم که غذای ایمام بایلدی (بادمجان شکم پر) را حتما امتحان کنید. این غذا یکی از غذاهای اضیل ترکیه ای است که در سراسر دنیا نیز طرفدارای زیادی دارد. به ویژه افرادی که دارای رژیم گیاه خواری هستند بسیار از این غذا استقبال می کنند.

مواد اولیه برای تهیه ایمام بایلدی (بادمجان شکم پر)

بادمجان : 6 عدد

پیاز نگینی خورد شده : 1 عدد بزرگ

گوجه فرنگی پوست گرفته و خورد شده : 6 عدد

رب گوجه فرنگی : 1 قاشق سوپ خوری

سیر له شده : 3 الی 4 حبه

فلفل دلمه ای خورد شده : 1 عدد متوسط ( به دلخواه)

جعفری ریز خورد شده : 3 قاشق سوپ خوری

پودر زیره : ½ قاشق چای خوری

آویشن : ½ قاشق چای خوری

فلفل قرمز : به مقدار لازم (به دلخواه)

نمک و فلفل : به مقدار لازم

روغن زیتون : به مقدار لازم

آموزش مراحل تهیه ایمام بایلدی (بادمجان شکم پر)

مرحله اول

بادمجان ها را به صورت راه راه پوست بگیرید و قسمت کلاهک آن را باقی بگذارید. بادمجان ها را به مدت نیم ساعت درون آب نمک قرار دهید تا تلخی آن ها گرفته شود. پس از نیم ساعت بادمجان ها را آبکش کنید و اجازه دهید تا آب آن ها به طور کامل گرفته شود. بادمجان ها را پس از خشک شدن کامل، ابتدا به صورت طولی برش بزنید و درون یک ماهیتابه مناسب با روغن زیتون سرخ کنید. دقت کنید برش بادمجان خیلی عمیق نباشد و بادمجان پاره نشود.

مرحله دوم

پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خورد کنید. یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت متوسط قرار دهید و مقداری روغن زیتون داخل آن بریزید. پیاز های نگینی را به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید تا سبک و شیشه ای شوند. در این فاصله، سیر ها را پوست گرفته و له کنید.

فلفل دلمه ای را نیز از وسط نصف کنید و پس از جدا کردن تخم های داخل آن، به صورت نگینی خورد کنید. زمانی که پیاز ها شیشه ای شدند، سیر له شده و فلفل دلمه ای خورد شده را به ماهیتابه اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله، گوجه فرنگی ها را پوست گرفته و خورد کنید و به مخلوط داخل ماهیتابه اضافه نمایید. مواد را هم بزنید و تا زمانی که آب گوجه فرنگی ها به طور کامل گرفته شود به تفت دادن ادامه دهید. پس از آن فلفل سیاه و نمک را به مواد اضافه کنید. در نهایت جعفری های خورد شده را داخل ماهیتابه ریخته و به مدت یک دقیقه تمام مواد را با هم تفت دهید و ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

رب گوجه فرنگی را با کمی آب رقیق کنید و کنار بگذارید. فر را روی درجه حرارت 190 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. در این فاصله بادمجان ها را با مواد آماده شده پر کنید و درون سینی فر بچینید. روی هر یک از بادمجان ها گوجه فرنگی ورقه شده بگذارید و رب گوجه فرنگی رقیق شده روی آن ها بریزید.

مرحله پنجم

سینی را درون فر قرار دهید. 30 دقیقه پس از قرار دادن سینی درون فر، ایمام بایلدی (بادمجان شکم پر) شما آماده سرو کردن است. سینی را از فر خارج کرده و بادمجان ها را درون ظرف مناسب برای سرو بچینید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۰۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان