//
کدخبر: ۴۰۷۵۶۳ //
آشپزی | پنکیک با ماست

صبحانه مقوی و خوشمزه ! پنکیک با ماست!

پنکیک با ماست یک روش عالی برای درست کردن یه صبحانه ی خوشمزه اس که به عنوان مهمترین وعده ی غذایی در نظر گرفته میشه. ارزش غذایی پنکیک ماست انقدر زیاده که نه تنها برای صبحانه بلکه برای شام و یا دسر هم یه ایده ی فوق العاده اس و میشه اون رو با بستنی و یا سس میوه ای سرو کرد.

صبحانه مقوی و خوشمزه ! پنکیک با ماست!
به گزارش فرتاک نیوز،

 

صبحانه یکی از مهمترین وعده های اصلیه و باید مواد غذایی که در صبح استفاده میشه، مقوی و سالم باشه تا بتونه انرژی لازم برای تموم روز رو تامین کنه. پنکیک یکی از صبحانه های خوشمزه و سالمه که به روش های مختلف درست میشه و در سراسر دنیا طرفدارهای خیلی زیادی داره. پنکیک رو میشه در طعم های مختلف و به روش های گوناگون درست کرد. اگرچه پنکیک ساده اغلب نسبت به سایر طعم های پنکیک شناخته شده تره و اغلب افراد ترجیح میدن اون رو درست کنن، اما پنکیک های خاص مثل پنکیک رد ولوت و یا پنکیک های مقوی و پر خاصیت مثل پنکیک خرما و عسل هم طعم های فوق العاده ای دارن که نمیشه ازشون گذشت. خیلی از پنکیک ها هم هستند که اضافه کردن یه ماده ی اولیه ی ساده به اون ها خاص و دلچسب تر میشن. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه ی یه پنکیک ساده اما جدید رو بهتون آموزش بدیم. یکی از انواع مختلف پنکیک، پنکیک ماسته. وجود ماست در پنکیک باعث میشه که بافت پنکیک پفکی و تردتر بشه و طعم بی نظیری پیدا کنه.در ضمن اگر شیر توی خونه ندارید هم این روش میتونه به کمک شما بیاد.

زیر-و-رو-کردن-پنکیک

 طرز تهیه پنکیک با ماست خیلی آسونه و نیاز به زمان زیادی نداره. علاوه بر این مطمئن باشید که همین حالا همه ی مواد لازم برای درست کردن پنکیک با ماست رو دارید و نیاز به تهیه ی مواد اولیه ی جدید و خاصی ندارید. پس همین حالا دست به کار بشید، طرز تهیه پنکیک ماست رو یاد بگیرید و این صبحانه و میان وعده ی بی نظیر رو به راحتی تو خونه درست کنید.

 

 

مواد لازم برای پنکیک با ماست

آرد 1 پیمانه

شکر 2 قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر 1 و 1/4 قاشق چایخوری

جوش شیرین 1/4 قاشق چایخوری

نمک 1/4 قاشق چایخوری

ماست 1 پیمانه

تخم مرغ 2 عدد

کره 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنکیک با ماست

۱- مواد اولیه برای طرز تهیه پنکیک با ماست را آماده کنید.

۲- یک تابه ی بزرگ را روی حرارت متوسط تا زیاد قرار دهید و مرتب آن را بچرخانید تا مطمئن شوید تمام قسمت های آن گرم شده است.

۳- هنگامی که تابه گرم شد، حرارت زیر آن را کم کنید تا گرما در تمام سطح آن باقی بماند و از بین نرود.

۴- در حالی که تابه در حال گرم شدن است، مایه ی پنکیک را آماده کنید؛ آرد، شکر، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را الک کرده و داخل کاسه ای بزرگ با هم مخلوط کنید.

۵- در کاسه ی متوسط دیگر، ماست و تخم مرغ را ریخته و با هم مخلوط کنید. به طوری که کاملا یکدست شوند.

۶- مخلوط ماست و تخم مرغ را به مخلوط آرد اضافه کنید و هم بزنید تا مایه ی غلیظی به دست آید.

۷- کره یا روغن آب شده را نیز به مواد اضافه کرده و با سایر مواد ترکیب کنید.

۸- با استفاده از قلمو کمی کره یا روغن داخل تابه ی گرم شده بمالید. برای این کار می توانید از اسپری روغن نیز استفاده کنید. سپس با استفاده از قاشق یا ملاقه، مقداری از مایه ی پنکیک بردارید و آن را داخل تابه ی داغ بریزید. اجازه دهید تا پنکیک بپزد و روی آن حباب هایی ظاهر شود. برای این کار حدود ۲ دقیقه زمان لازم است.

۹- با استفاده از کاردک مخصوص یا کفگیر تخت، پنکیک ها را برگردانید تا طرف دیگر آن ها نیز بپزد و طلایی رنگ شود. یعنی حدود ۲ دقیقه ی دیگر.

۱۰- پنکیک های پخته شده را به ظرف مورد نظر خود منتقل کنید. پنکیک ها را با کره، شیره ی افرا، عسل یا مربا تزیین کرده و گرم سرو کنید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۷۵۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان