//
کدخبر: ۶۵۳۸۳ //
بر اساس تصمیم کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا؛

طرح زوج و فرد از در منزل تا ساعت ۲۴ تمدید شد

کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان تهران به‌دلیل استمرار آلودگی هوا و تداوم آن اعلام کرد که طرح زوج و فرد از در منازل، امشب سه‌شنبه تا ساعت ۲۴ انجام می‌گیرد.

طرح زوج و فرد از در منزل تا ساعت ۲۴ تمدید شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان تهران به‌دلیل استمرار آلودگی هوا و تداوم آن در روزهای آتی، مصوباتی را برای کاهش آلاینده‌ها و بهبود وضعیت آلودگی در نظر گرفت که مهمترین آن تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد از در منازل است.

 

 اجرای طرح زوج‌وفرد از در منازل در روز چهارشنبه، ممنوعیت فروش طرح ترافیک تا پایان هفته، توقف فعالیتهای عمرانی و فعالیت کارخانه‌های آلاینده‌ساز و تردد کامیونها به‌جز کامیونهای حامل زباله و سوخت در سطح شهر تا چهارشنبه، لغو همه مسابقات ورزشی، توصیه به اصناف برای تعطیلی صنف خود دو ساعت زودتر و همکاری مدیران در موافقت با مرخصی بانوان و مادران شاغل در روز  سه‌شنبه از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

بر اساس تازه‌ترین تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان ذیربط، طرح زوج و فرد از در منازل امشب سه‌شنبه تا ساعت 24 اجرایی می‌شود.

 

گفتنی  است، بنابر تمهیدات اندیشیده‌ شده از سوی مسئولان، اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بین 50 تا 100 باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی 100 تا 150 تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از 150 تا 200 قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرنگاران پویا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۵۳۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان