//
کدخبر: ۶۹۹۱۰ //
شبکه پرس تی وی از تجارت جدیدی در فرانسه می گوید:

پرورش گیاه حشیش در آپارتمان ها

«حشیش: ساخت فرانسه» (Cannabis: Made in France) عنوان مستندی در شبکه پرس تی وی است که در دو قسمت به بررسی پرورش گیاه حشیش با استفاده از تکنولوژی های جدید در فرانسه می پردازد.

پرورش گیاه حشیش در آپارتمان ها
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، مستند «حشیش: ساخت فرانسه» محصول سال 2012 کامیکاس پروداکشنز فرانسه است و به کارگردانی توماس داندویز به زبان فرانسوی تولید شده است.

 

این مستند با نمایش واقعیتی در شهر پاریس آغاز می شود و آن پیدایش تجارت جدیدی در داخل برخی آپارتمان ها در این شهر است که شامل پرورش گیاه حشیش با استفاده از تکنولوژی های جدید پرورش گیاهان آپارتمانی است. این گیاه قبلا در مراکش کشت و به فرانسه قاچاق می شد.

 

این مستند در ادامه به این مسئله اشاره می کند که در بیرون شهرها، نقاط دور افتاده، کوهستانی و انبار غله ها نیز این کار انجام می شود و شاید صدها مکان پرورش حشیش در فرانسه وجود داشته باشد و همین امر باعث شده که امروزه یافتن و خریدن حشیش برای مصرف کنندگان آن در فرانسه کار سختی نباشد.

 

در ادامه مستند «حشیش: ساخت فرانسه» دلایل گسترش این پدیده در فرانسه مورد بررسی قرار می گیرد. از جمله این دلایل، زیاد شدن فروشگاه هایی است که تجهیزات پرورش گیاهان آپارتمانی را می فروشند. حتی فروشندگان آنها اطلاعات لازم برای پرورش آن را در اختیار خریداران قرار می دهند. تولید کنندگان حشیش با استفاده از این تکنولوژی به راحتی می توانند درون خانه هایشان تجارت پرسودی ترتیب دهند. از سوی دیگر مصرف حشیش در هلند آزاد است و از این رو بسیاری از تولید کنندگان وسایل موردنیاز خود را از کشور هلند تامین می کنند. قوانین دولتی نیز عامل دیگر گسترش این پدیده در فرانسه است. دولت فرانسه در مورد قاچاقچیان این گیاه خیلی سختگیری نمی کند و اکثر این قاچاقچیان بعد از دستگیری به راحتی آزاد می شوند.

 

مستند «حشیش: ساخت فرانسه» در دو قسمت 25 دقیقه ای 26 و 27 دی ماه ساعت 04:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و 01:00 روی آنتن خواهد رفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۹۹۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان